Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Σε αυτό τον κόσμο δεν υπάρχουν κανόνες, μα μόνο Εξαιρέσεις

Δανείστηκα τον στίχο από το τραγούδι του Ρου για να αναφερθώ σε ένα τηλεφώνημα που με εξέπληξε ευχάριστα προχθές και θα ήθελα να το μοιραστώ.

Εδώ και καιρό με έπαιρνε κάποιος τηλέφωνο και επειδή δεν αναγνώριζα τον αριθμό, δεν το σήκωνα, θεωρώντας πως είναι από κάποια εταιρεία για να μου κάνουν προσφορά κλπ.
Ο ίδιος αριθμός με κάλεσε και την Κυριακή το μεσημέρι. Αποφάσισα να το σηκώσω. Στην άλλη άκρη της γραμμής ήταν ένας νεαρός -τουλάχιστον νεανική ακουγόταν η φωνή του- ονόματι Οικονομάκης (υπάρχει λόγος που αναφέρω το όνομά του). 

Μου είπε πως με καλούσε από το Γενικό Κρατικό, εκεί που η μαμά μου είχε κάνει την ενδοσκόπηση και βρήκε πως έχει πρόβλημα στο πάγκρεας και πρέπει να χειρουργηθεί. Ήθελε να του δώσω κάποια στοιχεία από τις βιοψίες που έκανε η μητέρα μου μετά το χειρουργείο. Και αυτό γιατί:

Διεξάγουν μία έρευνα και βρήκαν πως μεγάλο ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού εμφανίζει τα τελευταία χρόνια πρόβλημα στο πάγκρεας, με αυξανόμενους ρυθμούς. Με ρώτησε συγκεκριμένα για έναν δείκτη, IPMS ή κάπως έτσι, (συγχωρέστε με δεν τον συγκράτησα), ο οποίος φάνηκε στην βιοψία της μαμάς μου. Ψάχνουν, λοιπόν, σε ασθενείς που έχουν στο αρχείο τους και κάνουν μία τηλεφωνική έρευνα ώστε να συλλέξουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες.

Ξέχασα να αναφέρω το πιο σημαντικό: την ώρα που με πήρε ο νεαρός τηλέφωνο, ετοιμαζόμουν να φύγω και μου έδωσε το τηλέφωνό του να τον καλέσω "ακόμη και το βράδυ" όπως χαρακτηριστικά μου είπε. Το βραδάκι που έκατσα να ψάξω τις εξετάσεις της μητέρας μου, με κάλεσε ξανά και περίμενε υπομονετικά μέχρι να τις βρω και να του δώσω τις πληροφορίες που ήθελε. Μου ζήτησε τέσσερις φορές συγγνώμη που μου προκάλεσε δυσάρεστες αναμνήσεις-δεν γνώριζε πως είχε πεθάνει η μαμά μου-και με ευχαρίστησε άλλες τόσες για την βοήθεια μου.

Πού θέλω να καταλήξω;
Δεν με ενδιαφέρει αν ο κ. Οικονομάκης έχει πάρει χοντρή επιδότηση για να το κάνει (αμφιβάλλω). Ξέρω πως πέρασε μία Κυριακή στο νοσοκομείο μαζεύοντας στοιχεία και πληροφορίες για μία έρευνα η οποία ενδεχομένως να σώσει ανθρώπινες ζωές. Ήταν ΕΥΓΕΝΕΣΤΑΤΟΣ, πράγμα που με έκανε κι εμένα να τον βοηθήσω όσο περισσότερο μπορώ, δίνοντας του στοιχεία και λεπτομέρειες για την πορεία υγείας της μητέρας μου, κι ας με πόναγε η ανάμνηση της. Η φωτεινή εξαίρεση του κ. Οικονομάκη με γέμισε αισιοδοξία και ελπίδα ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τον άνθρωπο δίπλα τους. Και όλα αυτά από ένα δημόσιο νοσοκομείο, να τα λέμε αυτά.

Αν κ. Οικονομάκη πέσει αυτό το κείμενο στα χέρια σας, σας εκφράζω και δημόσια τα συγχαρητήρια μου για την δουλειά και την ανθρωπιά σας, με την ελπίδα να γεμίσουμε από "Οικονομάκηδες".

2 σχόλια:

  1. Με αφορμή την ανάρτησή σας, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι ο κος Οικονομάκης δε λαμβάνει επιδότηση/χρηματοδότηση και δεν έχει καμία οικονομική ανταμοιβή για να περνάει τις Κυριακές του και τις υπόλοιπες αργίες του στο νοσοκομείο και να απασχολείται στη συγκεκριμένη έρευνα. Το λέω αυτό κατηγορηματικά γιατί αποτελώ μέλος της ερευνητικής ομάδας και γνωρίζω ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση για τη συγκεκριμένη εργασία για οποιοδήποτε μέλος. Το ότι ο κος Οικονομάκης είναι ευγενής και προσηνής είναι γνωστό σε όλους μας, το ευχάριστο είναι να γίνεται αντιληπτό και στους πολίτες με τους οποίους επικοινωνεί, έχοντας αναλάβει τον άχαρο ρόλο να θυμίζει σε ασθενείς και οικείους επίπονες στιγμές.
    Θα ήθελα καταρχήν να σας ευχαριστήσω που συμμετείχατε στη συγκεκριμένη μελέτη και παρείχατε τα στοιχεία που σας ζητήθηκαν. Γίνατε και εσείς συμμέτοχος της προσπάθειας να καταγραφεί η συγκεκριμένη νόσος, τα χαρακτηριστικά της και οτιδήποτε άλλο που θα οδηγήσει σε εγκαιρότερη διάγνωση και ίσως και καλύτερη έκβαση. Είναι σημαντικό για εμάς ότι "ξοδέψατε" το δικό σας ελεύθερο χρόνο για να βρείτε τα στοιχεία και να βοηθήσετε. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο πολύτιμα είναι για εμάς
    Ξέρετε, στην Ελλάδα της κρίσης υπάρχουν δεύτερες/τρίτες σκέψεις, σκέψεις καχυποψίας και επιφυλακτικότητας και συχνά οι φιλότιμες προσπάθειες αφανών ερευνητών ανά την επικράτεια πέφτουν πάνω σε τοίχο αδιαφορίας και εσωστρέφειας.Έτσι χαίρομαι διπλά γιατί ο δικός μας συνεργάτης, ο κος Οικονομάκης είναι το άτομο που σας έδωσε αυτή τη φωτεινή νότα αισιοδοξίας και ανταποκριθήκατε θετικά. Ελπίζουμε στη διάρκεια αυτής της μελέτης και οι υπόλοιποι με τους οποίους θα επικοινωνήσουμε να είναι τόσο θετικοί.
    Και πάλι σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και για το αισιόδοξο και κολακευτικό post σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ για την απάντηση σας. Και χαίρομαι διπλά που ο κ.Οικονομάκης (και όλη η ομάδα σας) επιβεβαιώνει την "εξαίρεση" στην οποία αναφέρθηκα. Προσωπικά-όπως έγινε χτες-θα συνεχίσω να σας βοηθάω, πιστεύοντας πως θα βάλω ένα λιθαράκι στο να βρείτε την αντιμετώπιση της αρρώστιας. Καλή δύναμη!

      Διαγραφή